Explanation: An example of solar-powered flight, NASA's Helios aircraft flew almost one hundred years after the Wright brothers' historic flight on December 17, 1903. Pictured here at 10,000 feet in in skies northwest of Kauai, Hawaii in August 2001, the remotely piloted Helios is traveling at about 25 miles per hour. Essentially an ultralight flying wing with 14 electric motors, the aircraft was built by AeroVironment Inc. Covered with solar cells, Helios' impressive 247 foot wide wing exceeded the wing span and even overall length of a Boeing 747 jet airliner. Climbing during daylight hours, the prototype aircraft ultimately reached an altitude just short of 100,000 feet, breaking records for non-rocket powered flight. Helios was intended as a technology demonstrator, but in the extremely thin air 100,000 feet above Earth's surface, the flight of Helios also approached conditions for winged flight in the atmosphere of Mars.
Пояснение: Летательный аппарат НАСА Гелиос, работающий на солнечной энергии, совершил этот полет почти через сто лет после исторического полета братьев Райт 17 декабря 1903 года. На этой фотографии дистанционно управляемый Гелиос летит со скоростью около 25 миль в час (40 км/час) на высоте 10000 футов (около 3 км) в небе к северо-западу от Кауаи, Гавайи в августе 2001 года. Аппарат, представляющий собой сверхлегкое летающее крыло с 14 электродвигателями, был построен компанией AeroVironment. Покрытое солнечными батареями впечатляющее крыло Гелиоса длиной 247 футов (75 метров) превосходит размах крыльев и даже полную длину авиалайнера Боинг 747. Набирая высоту в дневное время, этот экспериментальный летательный аппарат достиг высоты, лишь немного меньшей 100000 футов (30 км), побив рекорд для аппаратов без ракетных двигателей. Гелиос предназначен продемонстрировать возможности технологии, однако его полет в чрезвычайно разреженном воздухе на высоте 100000 футов над поверхностью Земли может также воспроизводить условия полета с помощью крыльев в атмосфере Марса.
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen